22 oktober 2005

Dag 1. Zaterdag 15-10 Vertrek Amsterdam

Vandaag begint het echt: met de taxi naar het station, en mazzel, de NS heeft vertraging. Maar hierdoor heb ik de vertraagde Internationale trein uit Belgie. Ben ik 3 kwartier te vroeg op Schiphol. Hier stond iemand van Koning Aap te wachten met het e-ticket, er kon direct worden ingecheckt bij de rustige KLM balie.
Nog even wat drinken, en daarna aan boord. Netjes op tijd vertrokken met de KLM naar Beijing. Het vliegtuig zit helemaal vol. Onderweg redelijk goed vliegtuigeten - de stokjes maken onderdeel uit van het bestek - en als toetje vlak voor de landing kon je kiezen tussen een ijsje en warme noodles. Het is duidelijk dat ik nu nog even voor het ijs heb gekozen, noodles kunnen nog meer dan voldoende denk ik. Alleen om mij te plagen was de eerste film Madagaskar. Dat land waar ik dus niet naar toe ging. Ongeveer de helft van de film gezien, van de volgende film Batman begins alleen wat flarden en van de film Mr en Mrs Smith werd ik wakker toen er werd gezegd dat de film kapot was.
Degenen naast mij gingen ook 3 weken naar China, maar hadden via Koning Aap hun eigen programma samengesteld. Even lekker bijgepraat over hun ervaringen in China. Krijg er echt zin in.
Vlak voor de landing vlieg je in de vroege ochtend over de Gobi woestijn. Een gigantisch leeg gebied met rotsen, en zo nu en dan ergens een verdwaalde tent. Die tent lijkt enorm doordat de zon net opkomt. Als je niet gevonden wil worden lijkt dit een prima plek. Het zou alleen wel eens erg koud kunnen zijn in de winter.
De volgende ochtend 15 minuten te vroeg geland op Beijing Airport.

Geen opmerkingen: