05 november 2005

Dag 21. Vrijdag 04-11 Hongkong

Vandaag in mijn eentje erop uit. Met de metro naar de haven, en eerst een ontbijt halen bij Starbucks. Naast heerlijke koffie hebben ze ook vers fruit en cake en fresh orange. Goed om aan te sterken. Daarna de winkels in, dit zij gebouwen met meerdere etages, en zijn enorm groot. Niet te vergelijken met winkelcentra in Nederland. Winkelen is hier alleen wel duur, het zijn Nederlandse prijzen. Ik probeer aan een oortelefoontje voor de Ipod Nano te komen, maar dat blijkt een volledig hopeloos project te zijn. Het lijkt wel of de Nano hier nog niet te koop is. Zo nu en dan kom ik iemand uit de groep tegen, en ik ben niet de enige die niet helemaal fit is.
In de middag ga ik het eens rustig aan doen – ik neem een boek mee en ga naar het Kowloon park. Een oase van rust vlakbij Nathan, en er is ook nog een kleine vogeltuin. Ik vind een heerlijk bankje bij de flamingo vijver.
Na een douche in het hotel, gaan we met de hele groep voor het laatste avondmaal. Het wordt een Maleisisch restaurant, met voor elk wat wils. Ook weer goed eten.
Onze reisbegeleider besluit om de tip te doneren aan zijn project voor een gehandicapt kindje in Kazachstan, waar 2 lokale vrouwen voor zorgen. Een heel mooi gebaar, maar ja het was ook een goede reisbegeleider. Daarna naar een Irish pub voor een laatste drankje.
Zeker achteraf vind ik wel dat de tijd in Hong Kong wel erg kort is geweest. Er is toch wel veel te zien, en misschien is het een idee om bij een volgende vakantie hier nog eens een extra tussenstop van meer dan een paar dagen te maken.

Geen opmerkingen: